Onkyo TX-SR606

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR606 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

EVS 02-12-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Ik heb deze receiver nu ruim een half jaar en gebruik hem nog steeds met erg veel plezier.

Een grote plus zijn de vier HDMI ingangen. Ik heb er een DVD/SACD speler van NAD, een UPC HD-decoder en een playstation 3 op aangesloten om vervolgens via HDMI out met één kabel naar de TV te gaan

Ik gebruik als speakerset het HKTS7 dolby surround set van Harman Kardon, alleen heb ik de front speakers vervangen voor een setje DM601 S3's van Bowers & Wilkins.

De HKTS7 is met deze receiver een hele goede combinatie voor films en TV kijken, voor muziek heb ik de B&W's via bi-wire aangesloten en gebruik ik altijd de Pure Audio mode voor een perfect en zeer gedetaileerd geluid.

Ook de zone2 functie is erg handig. Ik heb twee speakers in de keuken opgehangen(apparte ruimte) en kan daar radio luisteren terwijl iemand in de kamer TV kijkt.

Kortom deze receiver geeft je erg veel waar voor het geld.

R.Schroter 18-11-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Dit is een goede receiver. Ik heb hem aangescahft omdat ik een betaalbare en betrouwbare 7.1 receiver wilde hebben met HDMI schakelmogelijkheden.
Gecombineerd met Klipsch Sub 10 subwoofer, 2 Klipsch F3 full range en een Sony SS-LAP305 5.1 set voor de center en surround kanalen voldoet het aan mijn verwachtingen. De meetmicrofoon is handig. De afstandsbediening gaat soms onverwacht in de TV modus. Das irritant. Voor de rest utistekend apparaat.

pvtoorn 06-03-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Heb deze receiver nu sinds een paar maanden..
aangesloten op 5.1
front B&W 684
achter B&W 610i
Center B&W

Hiervoor had ik een oude JVC dolby receiver en was daar al tevreden over..
Maar met de komst van de blu rays en daarbij horende vaak dolby tru hd en hd master is het wel leuk om dat ook af te kunnen spelen..
ik heb bijna alles erop aangesloten behalve een platenspeler..
en moet zeggen dat het allemaal makkelijk ging hoefde eigenlijk weinig in te stellen..
verdere instellingen zijn makkelijk en niet ingewikkeld ..

kwa geluid ben ik ook erg tevreden over deze 606..
heb bij kennissen de 905 gehoord met ook goeie speakers en het verschil hoor ik nou niet echt met het prijsverschil..
hoor ook vaak klachten over beeld enzo maar heb er zelf geen last van..

prijs/kwaliteit is erg hoog

Cypher21 04-03-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Heb deze receiver nu twee weken in bezit.
Deze samen aangeschaft met een 5.1 set uit de JBL E serie.

Audissey werkt top voor het instellen van de speakers.

Ik heb een xbox, upcbox en een HDX1000 via HDMI aangesloten. En de Wii via component Alles werkt super. Vooral het truehd audio via de NMT klinkt super.
Ik hoef niet meer naar de bios voor mooi beeld en geluid :)

Het enige wat ik jammer vind, is dat je de namen van de ingangen niet kunt veranderen. Bij mij staat de Wii nu op het DVD kanaal, en ik kan de naam niet wijzigen.

clicksmart 12-02-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Heb de receiver inmiddels 4 weken in bezit als opvolger van mijn Onkyo TX-SR602.

Hoewel de typenummering doet vermoeden dat de 606 de opvolger is van mijn oude 602 ben ik toch van mening dat hij een klasse lager is ingezet.

Waarom denk ik dat;
minder aansluitmogelijkheden aan voor- en achterzijde, beperkte afstandbediening (oa niet programmeerbaar), geen blauwe verlichting rondom de volumeknop, materialen voelen en ogen goedkoper (is ook lichter en kleiner), display is kleiner waardoor minder info en bovenal de prijs. De adviesprijzen zijn tegenwoordig stukken lager.

Natuurlijk is merkbaar dat de techniek niet heeft stilgestaan en zijn een hoop nieuwe formats aanwezig, inclusief 4xHDMI in en 1xOUT.
Helaas geen upscaling naar 1080P, maar gaat tot 1080i.

Waar ik ook last van heb is dat de receiver zacht bromt als hij standbye staat. Ook kun je voelen dat hij warmte afgeeft. Lijkt mij niet nodig te hoeven zijn bij standbye.

Ook een te klein display, waardoor bij RDS radio het scrollen niet soepel loopt en er telkens letters blijven hangen.

Als laatste werkt de HDMI connectie met mijn Onkyo blu-ray BD606 niet altijd even soepel, bv bij aanzetten blu-ray springt niet altijd de receiver aan.

Waar ben ik tevreden mee....
prima geluid, betere automatische instelling, betere scherminterface en nieuwste formats aanwezig.

Johan van vugt 16-01-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Nou laat ik dan maar de spelbreker zijn in deze massa hysterie over de Onkyo. Ik vind deze receiver helemaal niet zo goed en wel om de volgende punten;
De afstandbediening heeft zeer onoverzichtelijke priegelige kleine slecht leesbare knopjes en ondanks de 100.000 codes is mijn Samsung HD decoder niet in te programmerenop de ab.
Het display vind ik tegen vallen omdat steeds heel prominent de ingangsbron is weergegeven zodat je maar half kunt zien wat het audioformaat is. En tot slot het geluid, dit klinkt op mijn Harman Kardon speakers veel te warm en wollig,daarom meteen de Dynamic EQ en de Double Bass afgezet maar nog zijn de lage tonen, lees basdreunen ondefinieerbaar en wollig.Ook de talloze?? akoustische functies vallen tegen vaak heb je de keuze uit zo'n zes mogenlijkheden op waarvan de meeste voor stereo/mono of virtueel 5.1 zijn met voor mij weinig meerwaarde.Als klap op de vuurpijl, als je met je oor op korte afstand van de surround speakers luistert is een hoogfrequent ruis hoorbaar tijdens de spraakstukken dat als je goed luisterd leid tot een soort galm of slissen van de persoon die spreekt. Kortom voor mij gaat deze Onkyo terug en ik heb spijt dat ik mijn nog jonge Sony receiver hiervoor weg gedaan heb.

Tim Huijbers 06-01-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Ik heb deze receiver gisteren pas gekocht, maar na het aansluiten, afstellen en het beluisteren kan ik niets anders zeggen dan dat deze z'n geld dubbel en dwars waard is en de hoge cijfers hier absoluut passen bij de kwaliteit, de mogelijkheden en het geluid van deze receiver.

Een aantal voordelen waarom ik besloot deze aan te schaffen is veel aansluitingen (4 hdmi in en veel component-in aansluitingen), mooie prijs, instellingen (dht-hd en true hd met het oog op de blu-ray speler, mogelijke instellingen voor de setup). En natuurlijk ook alle reviews die duidelijk aangeven dat dit apparaat wel top moest zijn.

Grappig is te vermelden dat ik met mijn vorig versterker (overigens ook prima, van Pioneer) dacht dat ik ook toe was aan nieuwe speakers, echter na alleen al het instellen van deze receiver met de auto setup functie, blijken mij speakers nergens iets te missen, maar nu ze perfect aangestuurd worden weer super te klinken! Daarbij een extra vet en laag geluid via m'n sub. Niets meer dan lof na de 1e avond muziek luisteren en film kijken!

Artemis 05-01-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Na het lezen van veel reviews en het vergelijken van meerdere merken op internet, heb ik een paar maanden geleden deze receiver in het zwart aangeschaft. Ik kan jullie verzekeren dat ik nog geen dag spijt heb gehad. Wow, wat een geluid! Een absolute topper zeker in zijn prijsklasse. Een mooi design en zelfs voor een leek als ik makkelijk in te stellen m.b.v. de meegeleverde microfoon.
Ik gebruik deze receiver in combinatie met een JVC LT42V80 full hd tv, een DMP BD 30 blu ray speler van Panasonic, digitaal signaal van Ziggo, een KSW 10 subwoofer van Klipsch en Pioneer speakers. Het meeste aangesloten via hdmi. De receiver wordt aan de bovenkant wel erg warm, maar met een goede ventilatie hoeft dat geen probleem te zijn.
Beste mensen, mochten jullie op zoek zijn naar een receiver in deze prijsklasse? Niet twijfelen, gewoon doen!

mvg
Artemis

Edwin4321 05-01-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Deze versterker nu ruim 1 maand in bezit, en ik ben er zeer tevreden over.
Combinatie met Klipsch quintet speakerset met subwoofer. De versterker staat bij mij in een kast geplaatst waar ik eerst heel veel problemen had met de warmte (60 graden) van de versterker, dit probleem heb ik opgelost door de speaker instelling in het menu van de versterker op 4 ohm te zetten, nu wordt het maar 40 graden dus 20 graden verschil.
De speakers zijn 8 ohm maar ik merk aan het geluid geen verschil.Verder zitten er zeer veel instelmogelijkheden op. Echt een aanrader.

jimmy72 27-12-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Ik heb de tx-sr606 aangesloten op luidsprekers van JAMO S606 en moet zeggen wauw ! Na veel revieuws en testen te lezen heb ik deze set aangekocht , nog geen moment spijt van . Aanrader toch zeker in zijn prijsklasse.

musicfreak 25-12-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Eindelijk weer een gruwelijke versterker van het exclusieve Onkyo merk. Wat een vermogen heeft deze receiver en wat een duidelijk overzicht. Een oogstreling en een duidelijk aanwezige power in deze relatief goedkope receiver.Instellen van de speakers gaat zo simpel met de meegeleverde microfoon. Geluidinstelling zijn ruimschoots aanwezig maar niet te moeilijk om te benaderen.

Gebruik deze receiver icm een Boston MCS130 HT speakersysteem, en ben veel lof over deze HT speakers icm deze Onkyo, meestal stelt een melkpakjes HT Speakerset niet veel voor, maar in leven gewekt door de TX-SR606 is het een lust voor oog en oor!

ben56 22-12-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Prima receiver, niets op aan te merken, ook in stereo super, beter dan mijn vorige HK 135, hdmi kabel gehaald voor slechts euro 3,99 per stuk en het werkt echt prima, buurman had een dure kabel en hem gevraagd de verschillen aan te geven in beeld en geluid zonder dat hij wist welke aangesloten was...., je raad het al...

marcel1234 24-11-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

prima versterker, ook voor alleen Stereo. Bezit momenteel 2x Kef IQ7, 4x IQ1 en Iq6c + oude JVC subwoofer. Mooi warm geluid, ook in combinatie met TrueHD, zelfs op lage volumes. Ik zat zelf te twijfelen tussen de Denon1909 en de Pioneer1018, maar de prijs heeft het gewonnen. Geen spijt. De mogelijkheden zijn groot, alleen op het display is niet te zien welke speakers actief zijn. Dit is wel mogelijk bij Onkyo 706 die ook THX gecertificeerd is. Deze THX is wel een stuk duurder en ik vraag mij af of dit werkelijk beter is. In ieder geval kan je makkelijk radio in stereo (zonder evt. de subwoofer aan) zetten, terwijl de BluRay speler in 5/7.1 mode alle speakers activeert. Daarnaast is het handig dat deze versterker 4 HDMI ingangen heeft.

hondacrxcabrio 16-10-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

heb de onkyo 606 enkele weken geleden gekocht en heb hem ook terug weg gedaan,het geluid was wel heel zuiver,maar vond het te scherp klinken,had geen warme klank en had ik vroeger met mijn harman kardon wel,heb dan ook de harman kardon avr 255 aangeschaft

Mark Amsterdam 12-10-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Ik heb deze reciever gekocht icm Kef 2005.2 speakers en ben tevreden. Het geluid is goed, met name bij het kijken van films.

De installatie is dankzij de automatische calibratie via een microfoon een eitje.

Arshad 20-09-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Heel goeie geluidskwaliteit...Gebruik het met mijn 2 Kef IQ7 frontspeakers en een Q6c centerspeakers (nog aan het uitbreiden naar surround)

Na de Bi-Amping merkte ik gelijk dat de geluid heel wat beter klonk, strakke hoge tonen en de bass is erg goed, zonder de subwoofer zelfs

Alleen vraag ik me af hoe ik nu mijn UPC Media box eraan moet kopelen ?? bestaan er scart naar hdmi converters ? ik wil de signaal namelijk upscalen

gerardplaisier 28-08-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Ik heb deze receiver nu zo een 3 maanden in bezit. Kef q10c,kef q2ds,magant subwoofer en 2 magnat vintage front speakers erop en klinkt fanatastch. Had hiervoor de tx-sr601. Enigste nadeel is de a.b van deze,601 had een programeerbare a.b erbij. Upscalen van beeld naar hdmi o.i.d heb ik niet geprobeerd. Wel een blu-ray dmp-bd30 van panasonic erop staan naar me philips ambilight tv. dts-hd en true-hd klinken zeer goed. 4 hdmi ingangen zijn ook mooi voor de toekomst. Gewoon een zeer goede receiver voor het geld. Mooie ervan als je alleen maar 5.1 gebruikt i.p.v 7.1 dan kan je de voor speakers bi-ampen (hoge en lage tonen apart door 1 speakerdraad)

Ferryo 16-08-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Vorige week begaf mijn Sony reciever (STR-D930QS)na 10 jaar trouwe dienst hier baalde ik behoorlijk van maar goed na enig zoeken op internet heb ik deze Onkyo-reciever gekocht.
Setup :
-Onkyo reciever
-Sony CDp-930 QS cd-speler
-Kef kht-2001 (eerste versie van de wel bekende Eitjes)
-Rel Quake II subwoofer
-Samsung LE26S81B Lcd t.v HD ready
-Conceptronic Fullhdma media speler/extender.
Het eerste wat mij op viel was het formaat van de versterker vanaf de foto's wat lomp maar in de praktijk valt dit reuze mee aansluitmogelijkheden genoeg (mis allen een ac outlet om b.v cd speler aan te sluiten en deze aan te zetten wanneer de versterker ook aan gaat).
De gebruiksaanwijzing vond ik duidelijk maar vergt wel enige aandacht zeker omdat het gebruik van de reciever ten opzichte van de Sony duidelijk anders is en in mijn geval wel enige gewenning vereiste.
De setup via een microfoon is werkelijk uitstekend de integratie tussen sub en de Eitjes is naadloos iets wat ik zelf bij de Sony op gehoor moest doen en ik niet geheel voor elkaar kreeg (achteraf gezien) het setup systeem (Audyssey2) werd voor de rest ondersteund met een Dynamiche EQ setting die er voor zorgt dat bij lage geluids volumes het geluid nog steeds vol en gedetaiileerd klinkt dit werkt super !!!
De geluidskwaliteit is naar mijn mening dus zeeeeeer goed zowel in stereo maar zeer zeker in surround stand.De Sony reciever vond ik zelf in stereo setting een tikje beter klinken maar in surround stand word hij zwaar overtroffen door deze Onkyo.
Gebruiks gemak is goed in wel even wennen (b.v het volume verhogen van de achter luidsprekers ging zeer eenvoudig en direct bij Sony dmv de A.B. bij de Onkyo moet via het setup menu wat verder zoeken om dit te bereiken en was de gebruiksaanwijzing een uitkomst.
Ook zeer handig met kleine kinderen; op de versterker kan je een maximale volume stand in stellen die niet overschreden kan worden (scheelt een hoop herrie en schrik want hij kan als je wil werkelijk snoeihard spelen).
Mogelijk heden zijn er genoeg de Sony was uitgebreider maar in praktijk gebruik je het vaak toch niet ( De Sony was b.v uitgerust met veel meer Surround mode's en een parametrische EQ die je in kleine stapjes kon instellen)De afstandbediening is overzichtelijk en is dmv codes ook geschikt voor andere merken en apparatuur. Mijn t.v, cd speler, video zijn gewoon met dezelfde AB te gebruiken wat erg handig is.
Al met al een compleet en zeer goed apparaat die ook aan de buitenkant er netjes uitziet zonder al teveel opsmuk.
Ik heb het apparaat nog niet via HDMI aangesloten dus kan nog weinig melden betreffende deze mogelijkheden.

DirtyDutch 09-07-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Heb nu de receiver aangeschaft in samenstelling met een 5.1 setje van Jbl(Northridge eSeries) en ben nu dus echt wel zwaar onder de indruk van zowel de receiver als de 5.1 set..BADABOOM wat een geluid komt eruit,super!!!Het onscreen display voor de instellingen maakt het instellen echt dus lekker makkelijk en overzichtelijk..Heb ook gebruik gemaakt van Biversterking van deze receiver omdat de Jbl speakers dat ook ondersteunen en werkt ook echt super..Mooi strak helder geluid,een aanrader deze receiver dus!!!

dijk10 07-07-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

als alles goed afstelt is het geluid echt zeer goed.
mogelijkheden zijn ook zeker niet te min.
voor deze prijsklasse is het echt een uitblinker, zeker door de hd decoders en de hdmi aansluitingen laat hij zijn concurrentie ver achter.
voor mij een dikke tien.

Kadril 18-05-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Heb een paar weken terug de Onkyo TX-SR605 gekocht op een internet winkel, maar deze was blijkbaar niet meer leverbaar. Heb toen voor dezelfde prijs de Onkyo TX-SR606 gekregen!!

Het automatisch instellen van de luidsprekers is echt een aanrader.
Ook de Zone 2 functie is handig.

Met de 605 is er nog een belangrijk verschil, nl de 606 doet enkel video upconversie naar HDMI, terwijl de 605 zowel composiet en s-video kan upconverteren naar component video.

Heb die aangesloten op een Sharp lc-32ga3e via de DVI ingang.
Prima toestel!!

Philippe D 13-05-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR606

Ontzettend blij en tevreden met deze aankoop!
In combinatie met mijn hd en blu-ray speler geeft dit
toestel een verbluffende geluidskwaliteit!
DTS MA, DOLBY TRUEHD en DOLBY DIGITAL+
worden perfect gecodeerd en klinken fenomenaal op
deze receiver. Het apparaat beschikt bovendien over
4 hdmi 1.3 ingangen en een hoop andere aansluitmogelijkheden. Als je twijfelt over de aankoop van deze receiver dan kan ik bij deze je twijfel volledig wegnemen want voor de relatief lage aankoopprijs krijg je een schitterend apparaat in de plaats!!
Niet twijfelen, gewoon doen!